fbq('track', 'Lead', { value: 0.00, currency: 'EUR' });

Scan Business Validatie

Visit Project

Heb je een idee, business plan of een start-up en je vraag je je af hoe je een business plan ontwikkelt met de grootste kans op succes? Doe dan de Scan Business Validatie.

May 30, 2013

Wil je een second opinion op je Business Plan of idee? Wil je meer groei-opties? Doe dan nu de Scan Business Validatie.

———————————————–

Module: Scan Business Validatie

Voor: Start-ups die zoeken naar de meest succesvolle marktintroductie van hun dienst of product

Investering: €1995,=

———————————————–

Heb je een idee, business plan of een start-up en zoek je een second opinion hoe je een businessplan en – model ontwikkelt:

  • die de grootste kans op succes heeft in de markt?
  • waarmee je kunt groeien met verlaagd risico?
  • waarmee je op eenvoudiger wijze investeerders voor kan interesseren?
  • die aantrekkelijk is voor strategische overname-partijen?

Doe dan de Scan Business Validatie van Business Accelerator.

Wat komt er in de scan aan de orde? Tijdens de scan staan we stil bij jouw business model en plan en vergelijken dat met de succesformule van snel groeiende bedrijven die hun sporen hebben verdiend. Allereerst gaat het natuurlijk om het versneld aantrekken van klanten uit de markt, dat is het kenmerk van iedere succesvolle start-up. Het winnen van vertrouwen van een markt die jou nog niet kent is een uitdaging voor vrijwel iedere nieuwe business of groeiend bedrijf. Daarbij is het belangrijk om een gestructureerd gelaagd business model toe te passen en een optimale Customer Life time Value te behalen.

We zien nog veel businessplannen met een aanbod dat aantrekkelijk is voor klanten, omdat strategische marketing onvoldoende wordt ingezet. Om dan toch snel veel klanten aan te trekken, worden er veel gratis diensten en producten aangeboden die bol staan van de extra features. Het is heel moeilijk om een bedrijf op te bouwen en op te schalen als er teveel gratis support moet worden geleverd en er teveel gratis producten worden aangeboden. Schaalbare bedrijven hebben doorgaans hoge marges (meer dan 50%), bieden afdoende support, en hebben een zo beperkt mogelijke personele bezetting.

Verder nemen we de schaalbaarheid onder de loep. Een goede schaalbaarheid betekent dat er bij groei een hogere netto marge wordt bereikt, omdat bij de toename van afzet de verkoop- en operationele kosten verhoudingsgewijs minder snel groeien dan omzet. Moeilijk verhaal? Stel je eens voor dat je honderd keer zoveel zou gaan verkopen, kun je dat dan moeiteloos leveren? Als dat zonder structurele veranderingen in je bedrijf mogelijk is, dan ben je optimaal schaalbaar. Kan dat niet, dan heb je nog wat te doen voordat je klaar bent voor exponentiële groei.

Schaalbaarheid nog niet van belang bij een start-up? We denken van wel. Je kunt je voorstellen dat een investeerder of strategische overnamepartij meer waarde hecht aan een bedrijf met steeds toenemende marges bij groei dan afnemende marges, en navenant meer voor bereid is te betalen.

Meer weten van de Scan Business Validatie? Meer weten? Maak dan hier een afspraak voor een gesprek over deze scan op ons kantoor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *