Trainingen en seminars: hoe leiden ze tot succes?....

Wanneer je je kennis wilt bijspijkeren en bij wilt blijven bij de ontwikkelingen in de wereld is het volgen van trainingen en seminars zeer het overwegen waard. Zeker wanneer je er voor zorgt dat je optimaal profiteert van wat de training of het seminar je bieden.

In ons blog van deze week lees je hoe jij van elke training of seminar een succes maakt en zo resultaat boekt voor jou en je bedrijf.

Read More
De sleutel tot schaalbaarheid in leiderschap

Er komt een moment dat je met je bedrijf de volgende fase in moet, het wordt dan tijd om op te schalen. Dit is een belangrijk veranderingsmoment in de ontwikkeling van je bedrijf: van kleine ondernemer maak je de sprong naar bedrijfseigenaar. Deze sprong is voor veel ondernemers een lastige.

In dit artikel lees je hoe dat komt en wat de sleutel is tot het succes van een betere schaalbaarheid.

Read More
Maak jouw product echt opmerkelijk!

Je kunt het je niet veroorloven om een product te bieden uit de categorie ‘Dertien in een dozijn’. Je zult op zoek moeten gaan naar hoe jij je product zo kunt ontwikkelen zodat het anders en beter is dan de andere producten in de markt. Meer nog, je wilt jouw product zó bijzonder maken, dat het mensen opvalt en zij niet anders kunnen dan erover praten.

Kortom: jouw product moet een opmerkelijk product zijn, om daadwerkelijk succesvol te zijn.

Read More
Prospects kwalificeren: wat, waarom en hoe

Je bent in contact met een aantal mensen die serieus geïnteresseerd lijken te zijn in jouw product of dienst.

“Alles is duidelijk, hoor, we gaan er over nadenken!”

Herkenbaar? Je hebt tijd, geld en moeite geïnvesteerd en het resultaat is nul. Geen verkoop, geen nieuwe klant.

Wat gaat hier mis? Je hebt de prospects niet gekwalificeerd, een uiterst belangrijke stap in het verkoopproces.

Read More
Acht marketingfouten die je maar beter kunt voorkomen

Marketing is enorm belangrijk voor je bedrijf en de kans is groot dat het niet je specialiteit is. Wij komen zoveel ondernemers tegen die behoorlijk succesvol zijn zonder écht aan marketing te doen.

Stel je eens voor welke resultaten je kunt behalen wanneer je wél serieus met marketing aan de gang gaat!

Lees dan wel eerst over de acht marketingfouten die je maar beter kunt voorkomen in dit artikel.

Read More
De kracht van evalueren

Dat het goed is om projecten te evalueren, is eigenlijk heel logisch. Het blijkt dat teams die gestructureerde evaluaties of debriefs doen, doorgaans 25% effectiever dan teams die dat niet doen. En toch wordt het vaak overgeslagen. Ten onrechte, en daarom in dit blog een uitleg van wat regelmatig terugkijken voor jouw bedrijf kan betekenen, en hoe je dit doet.

Read More
Geen urgentiemarketing? Falen gegarandeerd.

Voor het slagen van jouw bedrijf is het noodzakelijk dat je je richt op de meest urgente problemen van jouw doelgroep. Dat je vooral deze problemen oplost en jouw communicatie hier volledig op afstemt. Urgentiemarketing dus.

Urgentiemarketing zorgt ervoor dat jouw aanbod binnen de realiteit van jouw klant een hoge urgentie heeft. De resultaten van urgentiemarketing? Je verkoopt makkelijker en meer en je kunt een betere prijs vragen. En jouw medewerkers zijn meer gemotiveerd om voor je te werken.

Read More
Wie luistert er naar jou als MKB-ondernemer?

In onze gesprekken dit najaar met MKB-ondernemers stelden we ons op als vertrouwenspersoon en kregen we een warm welkom. Ze vertelden ons hun succes, ambities en zorgen. We merkten dat ze graag de kans namen om strategisch van gedachten te wisselen. In deze veelbelovende relatie zien we dus zeker brood en daarmee ook onze eigen zakelijke toekomst.

Read More
Geld lenen - waarom zou je vreemd vermogen aantrekken?

Je onderneming draaiende houden met jouw eigen vermogen of met behulp van vreemd vermogen? Dat is een vraag waar veel ondernemers op een gegeven moment mee te maken krijgen.

Er bestaan veel misverstanden over de voor- en met name de nadelen van het aantrekken van vreemd vermogen.

In dit blog leggen we je uit wat vreemd vermogen is, hoe het in je voordeel werkt en wat de risico’s zijn.

Read More
Wat heb jij in petto voor nieuwe klanten: de klantreis

Marketeers houden zich al sinds jaar en dag bezig met het gedrag van klanten wanneer zij iets kopen. Het kennen van de klantreis (customer journey) is daarbij cruciaal, en geeft richting aan hoe en op welke momenten jij als aanbieder van oplossingen het beste kunt communiceren met potentiële nieuwe klanten.

In dit blog lees je hoe je meer kunt halen uit je marketingactiviteiten door serieus aandacht te geven aan de klantreis die jouw klanten maken.

Read More
Een organisatieprobleem kun je vaak oplossen

Iedere ondernemer heeft soms te maken met een organisatieprobleem. Dat is vervelend, want je bedrijf staat op een bepaalde manier op slot. Herkenbaar? Bij de preventie van een organisatieprobleem en de optimalisatie van teams, speelt altijd een ogenschijnlijk ongrijpbaar aspect: de verborgen persoonlijke eigenschappen van je medewerkers. Een assessment als individuele röntgenfoto van de belangrijkste personen binnen je (management) team geeft inzicht in de te maken keuzes, input om je werk als directeur beter te vervullen. Een organisatieprobleem hoort hierdoor snel weer tot het verleden.

Read More