Meer klanten die meer kopen over langere tijd

Meer klanten die meer kopen over langere tijd. Dat is toch wel de wens van elke ondernemer. Want als je meer klanten aantrekt, die meer kopen gedurende een langere periode, dan levert dat je meer omzet op. En als je door middel van slimme strategieën er voor zorgt dat je kosten niet navenant stijgen, dan levert het je ook meer winst op. Zie daar het fundament voor versnelde groei en opschalen.

Read More
Zakelijk netwerken zinvol? 20 voordelen van netwerken op een rij

Succesvolle ondernemers noemen hun relaties met andere individuen of bedrijven vaak als belangrijke factoren die hebben bijgedragen aan hun succes. Relaties die meestal voortkomen uit zakelijk netwerken.

In de afgelopen 1,5 jaar is er voor veel ondernemers van netwerken niet veel gekomen. Maar inmiddels is er weer meer mogelijk en worden er ook weer netwerkactiviteiten op touw gezet.

In dit blog noemen we 20 belangrijke voordelen van netwerken, om je daarmee de inspiratie te geven om het maximale uit je netwerk te halen en over mogelijk bezwaren heen te stappen.

Read More
Hoe delegeren tot bedrijfsgroei leidt

Het merendeel van de ondernemers besteden 40% van hun tijd aan relatief onbelangrijke, niet-strategische zaken.

In dit blog vertellen we je wanneer en hoe te beginnen met het delegeren van juist die kleine dingen die gedelegeerd kunnen worden, en die samen een groot effect hebben op je effectiviteit. Want een deel van je dagelijkse taken uitbesteden helpt niet alleen bij werkdagen van 18 uur, maar helpen je bedrijf ook op de lange termijn.

Read More
Zakelijk leiderschap: aangeboren of aangeleerd?

Des te groter je bedrijf groeit, des te complexer het wordt om alle processen binnen je bedrijf goed te laten verlopen en des te meer wordt er van je gevraagd op het gebied van leiderschap. Sommige ondernemers zijn geboren leiders, andere ondernemers zijn meer vakspecialisten die alles weten over hun product, weer anderen zijn geen leiders van huis uit, maar slagen er wel in om goede leiders te worden.

In dit blog kijken we naar hoe het nu eigenlijk zit met leiderschap. Zijn leiders geboren of gemaakt? Op welke gebieden moet je als leider vaardig zijn? En welke kwaliteiten zijn belangrijk voor goed leiderschap?

Read More
Hoe belangrijk is jouw klant voor jou?

We gaan een verbeterslag maken in ons bedrijf: we gaan meer klantgericht werken!

Goeie beslissing, maar ook een beetje een twijfelachtige uitspraak. Waarom?

Omdat jouw klanten altijd al de bestaansreden zijn van jouw bedrijf! Zonder klanten geen business. Dus wanneer iemand bovenstaande uitspraak doet, dan is er ooit in de basis van het bedrijf al iets fout gegaan. Blijkbaar is de klant tot op het moment van de uitspraak niet het uitgangspunt geweest voor de bedrijfsvoering van deze organisatie. En ik durf te beweren dat een bedrijf dat zijn klanten niet als het focuspunt behandelt niet heel succesvol zal zijn.

Read More
Versnelde bedrijfsgroei, waarom eigenlijk?

Zit je vast en kom je niet echt verder met de ontwikkeling van je bedrijf? Dan is dit bericht speciaal voor jou! Want wat is er aan de hand? Echt, ik kan het niet aanzien dat ondernemers zo hard werken en hun wensen daarbij maar deels realiseren. En dat ze dit maar voor lief nemen, omdat ze denken dat er geen alternatief is. Vreselijk, want het is totaal niet nodig.

Is dat nu echt de werkelijkheid, dat veel ondernemers niet groeien? Nou en of. Uit cijfers van het CBS blijkt: van de Nederlandse bedrijven groeit 90% NIET. Er zijn dus enorm veel bedrijven zijn die niet groeien of maar weinig groeien, en daardoor hun kansen missen. Hoe zit dat bij jou?

Read More
Nieuw personeel vinden: gemakkelijker dan je denkt

Eén van de grote uitdagingen van de ondernemer: nieuw goed personeel vinden. Je maakt het een stuk gemakkelijker voor jezelf door één van de volgende creatieve manieren in te zetten.

En als je voor de toekomst wilt voorkomen dat je nieuw personeel moet gaan zoeken, dan hebben we daarvoor ook nog eens drie waardevolle tips voor je op een rij gezet.

Read More
Sander Klos
Implementeren, evalueren, bijsturen... en herhaal

Een snelle implementatie van je plannen (en daarbij leren van de uitkomsten en bijsturen) is dé motor achter jouw versnelde bedrijfsgroei. Inspiratie is brons, analyse is zilver, plannen maken is goud, maar snelle implementatie is platinum. In dit artikel reik ik je een succesgewoonte aan die eenvoudig is, en die helpt om snelheid te maken met implementeren, evalueren en bijsturen.

Read More
Sander Klos
Efficiënte planning voor ambitieus resultaat

Van persoonlijke goede voornemens tot bedrijfsbudgetten van miljoenen euro’s voor het nieuwe jaar: de periode van plannenmakerij is weer aangebroken. Een nuttige bezigheid, tenminste… als je je planning in de goede volgorde en efficiënt aanpakt. Plan je een beetje uit de losse pols, dan is dat misschien een vermakelijke bezigheid, maar het leidt niet tot resultaat. In dit blog gaan we in op efficiënt plannen voor ambitieus resultaat.

Read More
Medewerkers bedanken: 7 manieren

In eerdere blogs besteedden we veel aandacht aan het betrekken van je team bij de strategie en planning voor het nieuwe jaar. Door samen met je medewerkers te evalueren, vooruit te kijken en plannen te smeden, betrek je je team meer bij je bedrijf.

In dit blog reiken we je 7 manieren aan om je medewerkers te bedanken voor hun aandeel in het behaalde succes.

Read More
Maak leiding geven gemakkelijk: evalueer elk kwartaal

Nog even en dan is het jaar alweer ten einde. Tijd om het hoofd weer even boven water uit te steken en te evalueren hoe dit jaar is verlopen. Evalueren aan het einde van het jaar is bij MKB bedrijven vaak wel gebruikelijk. Evalueren aan het einde van elk kwartaal is niet zo vaak de gewoonte.

Als het géén standaard activiteit is in je business om elk kwartaal te evalueren, dan doe je er goed aan om dit in te richten in jouw bedrijf: om samen met je team te gaan evalueren - terugblikken en vooruitkijken.

Read More
Teamproductiviteit verbeteren – wat kun jij doen?

Een hoge teamproductiviteit is belangrijk en de moeite waard om aan te werken. Mensen denken bij teamproductiviteit vaak meteen aan het samenbrengen van verschillende medewerkers in één team en de teambuildingactiviteiten die ervoor nodig zijn om dat te realiseren.

Maar teamproductiviteit gaat niet alleen over goed samenwerken, het gaat over wat er aan euro’s onder aan de streep staat. Een lage productiviteit is serieus slecht nieuws en moet dus voorkomen worden.

Hoe jij dat doet, lees je in dit blog.

Read More
Mindset + microstrategieën = groei

Het Scaleup Bootcamp is hét kanaal via welke ondernemers kennis kunnen nemen van de Business Accelerator Groeiformule en er praktisch mee aan de slag kunnen.

Deze groeiformule, die bestaat uit tientallen microstrategieën, vormt een compleet pakket waarmee je als ondernemer je bedrijf versneld kunt laten groeien.

Maar ja, dat kunnen wij natuurlijk wel zeggen, maar het is voor jou als lezer veel interessanter om te weten wat deelnemers eruit haalden.

In dit blog lees je wat deelnemers over het Scaleup Bootcamp zeggen en lichten we een aantal elementen uit hun feedback om jou te helpen stappen te zetten op weg naar bedrijfsgroei.

Read More
10 ondernemersuitdagingen én hoe er mee om te gaan

Ondernemerschap is bepaald geen makkie. Als ondernemer heb je elke dag te maken met uiteenlopende uitdagingen om succesvol te worden en te blijven in een competitieve wereld.

Deze uitdagingen variëren van commercieel tot organisatorisch tot persoonlijk tot financieel. En hoewel er vele tools en andere hulpmiddelen zijn om deze uitdagingen te tackelen, hebben veel ondernemers toch met deze uitdagingen te maken.

In dit blogartikel vind je een lijst met 10 ondernemersuitdagingen én hoe er mee om te gaan.

Read More