Managementrapport #2:

Concurrentie in het MKB – Kans of bedreiging?

Hoe is het gesteld met de weerstand die u ondervindt van concurrentie op de markt bij uw bedrijfsuitoefening en uw bedrijfsgroei? Is uw bedrijf optimaal in staat om deze concurrentie het hoofd te bieden? Blijft u de concurrentie steeds een stap voor? Maakt u goed gebruik van de mogelijkheden van het internet? Bent u vernieuwend in uw productaanbod? Is uw prijs concurrerend door voldoende efficiëntie en automatisering? Bent u voldoende onderscheidend ten opzichte van uw concurrenten op de markt door toepassing van de juiste branding? Trekt u in voldoende mate nieuwe prospects aan door een kennismakingsaanbod, waarmee u het vertrouwen wint van deze potentieel nieuwe klanten?

… bedrijven die in hoog tempo groeien doen dat, omdat ze in staat zijn om een heldere propositie op de markt te plaatsen die herkenbaar is ten opzichte van de concurrentie …

Die bedrijven die in hoog tempo groeien doen dat, omdat ze in staat zijn om een heldere propositie op de markt te plaatsen die herkenbaar is ten opzichte van de concurrentie en een onweerstaanbaar aanbod weet te doen waar klanten graag ja tegen zeggen. Daarbij maken ze gebruik van een hoog onderscheidend vermogen, dat gebaseerd is op vijf unieke en sterk onderscheidende merkwaarden die helpen bij een zo hoog mogelijke herkenbaarheid van de toegevoegde waarde op de geselecteerde doelmarkt.

In dit rapport brengen we verslag uit van de situatie in de markt, op welke manier concurrentie wordt ervaren, en welke instrumenten ondernemers belangrijk vinden bij het aangaan van deze concurrentie. We interpreteren uw antwoorden en we geven u praktisch en concreet advies hoe om te gaan met de uitdagingen waarmee u als ondernemer zich geconfronteerd ziet.

Vul hieronder uw contact gegevens in en u ontvangt het rapport direct in uw email box.